Συνέντευξη της Ελευθερίας Ζαπαντιώτη για το TRX - Eleftheria Zapantioti

Ιούνιος 4, 2020

Συνέντευξη της Ελευθερίας Ζαπαντιώτη για το TRX

Ιούνιος 4, 2020

what-is-openshot-1280x720.jpg

Συνέντευξη της Ελευθερίας Ζαπαντιώτη στην Μαρίζα Τσόγκα, φοιτήτριας του Πανεπιστημίου Πελοποννησου στο τμήμα οργάνωσης και διαχείρισης αθλητισμού, για το npress.gr

1. Ελευθερία, πως αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτόν τον κλάδο;

Ασχολούμαι με τον αθλητισμό από 10 χρονών. Συγκεκριμένα, έκανα πρωταθλητισμό στο βάδην από 10-23 χρόνων. Τελείωσα Γυμναστική Ακαδημία και εργάζομαι ως προπονήτρια στις ακαδημίες Στίβου του Πανιωνίου και κάνω και ιδιαίτερα μαθήματα. Είμαι καθηγήτρια στην ιδιωτική σχολή Studio One στο personal training ( Δίπλωμα Health ‘n’ Fitness) και κάνω ομαδικά προγράμματα στα γυμναστήρια Planet Fitness and More.

2. Πόσο καιρό διδάσκεις το πρόγραμμα TRX;

Με το TRX ασχολούμαι από το 2012 όπου πήρα την πιστοποίηση και το χρησιμοποιώ και στα ομαδικά προγράμματα αλλά και στο personal training.

3. Ποια είναι η φιλοσοφία του TRX;

Το TRX ανήκει στο Functional training ή αλλιώς στη Λειτουργική προπόνηση. Δουλεύουμε με το βάρος του σώματος προσαρμόζοντας τις ασκήσεις στις ανάγκες και το επίπεδο των ασκουμένων μας. Λειτουργική προπόνηση είναι αυτή που ουσιαστικά σε προετοιμάζει για να είσαι έτοιμος να ανταπεξέρχεσαι σε ικανοποιητικό βαθμό στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Το ασκησιολόγιο είναι πλούσιο και μπορείς να δουλέψεις διάφορες παραμέτρους του fitness. Μπορείς συγκεκριμένα να δουλέψεις και δύναμη αλλά και καρδιοαναπνευστικά ενεργοποιώντας με αυτόν τον τρόπο το μεταβολισμό, άρα έχουμε και μεγαλύτερη καύση λίπους. Στο τέλος κάθε προπόνησης απαραίτητες είναι και οι διατάσεις που βοηθάνε στη βελτίωση της ευλυγισίας. Κύριο χαρακτηριστικό του TRX είναι ότι όποια άσκηση και να κάνεις ενεργοποιείς τον κορμό. Απαραίτητη είναι η σωστή θέση σώματος σε όλες τις ασκήσεις.

4. Ποιες μυϊκές ομάδες δουλεύει ;

Το ότι ανήκει στη Λειτουργική προπόνηση σημαίνει ότι ενεργοποιεί και πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα. Με μια άσκηση, δηλαδή, μπορεί να δουλεύει π.χ. ταυτόχρονα και ο κορμός και η πλάτη και τα χέρια.

5. Πες μας λίγα λόγια για τον εξοπλισμό.

Το TRX είναι ένα φορητό όργανο γυμναστικής με ιμάντες που χρησιμοποιεί το βάρος του σώματος ως αντίσταση. Τη δεκαετία του “90 ο Hetrick Randy ήταν μέλος των Navy Seals στις ΗΠΑ, μια επίλεκτη ομάδα του Αμερικανικού Ναυτικού που εκπαιδεύεται για να επιβιώνει στις αντίξοες συνθήκες. Χρησιμοποίησε τις γνώσεις που είχε για να φτιάξει ένα απλό σύστημα γυμναστικής για όλους με απλά υλικά. Το χρησιμοποίησε για να βοηθήσει τον ίδιο και την ομάδα του να κρατήσουν τη φυσική τους κατάσταση, χτίζοντας δυνατούς μύες και βελτιώνοντας τη σταθερότητα των αρθρώσεων ακόμα και σε δύσκολους χώρους όπως αυτόν του υποβρυχίου. Αυτό το σύστημα το ονόμασε αργότερα TRX.

6. Στατιστικά τι ηλικίας άτομα βλέπεις να γυμνάζονται με αυτόν τον εξοπλισμό ;

Άντρες ή γυναίκες πιο πολύ ; Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ηλικίες που προτιμάνε να γυμνάζονται με το TRX. Έχω δουλέψει και με 15 χρονών παιδιά αλλά και με 65χρονους ασκούμενους. Δεν υπάρχει περιορισμός στην ηλικία. Και οι πιο μικρής αλλά και οι πιο μεγάλης ηλικίας ασκουμενοι μπορούν να το εντάξουν στο πρόγραμμά τους. Μόνο οφέλη θα έχουν αν το δουλεύουν σωστά. Το καλό, επίσης, είναι ότι δε διστάζουν και οι άντρες να το δοκιμάσουν. Αν και ομαδικό πρόγραμμα, που (δυστυχώς) συνήθως οι άντρες δεν τα προτιμάνε, με το TRX έχουν εισέλθει και οι άντρες στην αίθουσα. Ποσοστό; 50-50.

7. Κάποιος που έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γυμναστική θα του το σύστηνες ή θεωρείς πως χρειάζεται μια ήδη μυική ενδυνάμωση;

Αυτό που θα πρότεινα εγώ,αλλά και αυτό που κάνω, είναι να ασχοληθεί πρώτα με κάποιο τρόπο με τη στάση του σώματος και μετά να ξεκινήσει το TRX . Αυτό για να έχει καλύτερο έλεγχο των μελών του σώματός του και να μπορεί να κάνει σωστά τις ασκήσεις μετά. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να ξεκινήσει, με την προϋπόθεση πάντα να είναι υπό την επίβλεψη γυμναστή. Σε κάθε περίπτωση η απομονωτική προπόνηση των κλασικών βαρών θα ήταν βοηθητική στο να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα ο ασκούμενος όλες τις μυϊκές ομάδες.

8. Τι αποτελέσματα θα δει κάποιος με το TRX και σε πόσο χρονικό διάστημα ;

Προσέχοντας πάντα και τη διατροφή, ο ασκούμενος που θα εντάξει στο πρόγραμμά του το TRX θα δει αποτελέσματα σε όλο το σώμα, θα αρχίσουν να φαίνονται οι μύες και θα τους αισθάνεται δυνατούς. Αυτό με την προϋπόθεση ότι δουλεύει σωστά και επιμένει στις ασκήσεις. Επίσης, επειδή ενεργοποείται όλο το σώμα θα του είναι πολλές από τις καθημερινές δραστηρίοτητες πιο εύκολες. Αν στην προπόνηση δουλεύει και καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις τότε θα βελτιώσει και τη λειτουργία της καρδιάς. Δίνοντας έμφαση και στις διατάσεις θα βελτιώσει και την ευλυγισία του, έτσι θα έχει και μεγαλύτερη ενεργοποίηση των μυών αλλά και αποφυγή από τραυματισμούς. Αν όλα αυτά γίνουν σωστά και με μεθοδικότητα για περίπου 3-4 φορές την εβδομάδα, τότε ο ασκούμενος θα αρχίζει να αισθάνεται τα πρώτα αποτελέσματα από το τέλος της δεύτερης εβδομάδας.

Τέλος θα ήθελα να πω ένα ευχαριστώ στα γυμναστήρια Planet Fitness and more